Vacature arbitragecommissie!

Nieuws afbeelding 16-8-2022
Vacature: arbitragecommissie

De arbitragecommissie houdt zich bezig met de opleiding, de kwaliteitsverbetering en de indeling van (club)scheidsrechters. Daarnaast is de arbitragecommissie het aanspreekpunt voor scheidsrechters op de club en voorziet in begeleiding van scheidsrechters waar dat nodig is. Het is dan ook een belangrijk onderdeel van onze vereniging. Zonder arbitragecommissie geen scheidsrechters!

Voor de junioren en senioren die nog geen scheidsrechter kaart hebben, zal de commissie elk seizoen in samenwerking met de KNHB een cursus aanbieden. Deze cursus gaat uiteraard in op de theorie: spelregelkennis maar ook op de praktijk: hoe te fluiten, positionering, voorbereiding en omgaan met spelers, coaches en publiek. Dit gebeurt tegenwoordig vrijwel allemaal digitaal.

Naast bovenstaande taken houdt de arbitragecommissie zich ook bezig met ‘fairplay’ en bevordering en bewaking van sportiviteit op en rond het veld. Een onderdeel hiervan is het Shake Hands en Line Up initiatief van de KNHB.

Qua tijdsbesteding ben je niet heel veel tijd kwijt. Het wedstrijdschema is vaak al ver van te voren bekend waardoor ook de scheidsrechters ver van te voren ingepland kunnen worden.

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
 Inplannen en aanwijzen van scheidsrechters dmv teamaanwijzingen
 Het afstemmen en inplannen van de scheidsrechter cursus voor spelende leden vanaf 15 jaar
 Contact met de KNHB over deze clubscheidsrechters-opleiding
 Reageren op e-mails binnen gekomen op [email protected]
 Onderling contact; overleg hebben met de wedstrijdsecretaris over aanvangstijden die wijzigingen of wedstrijden die niet doorgaan/verplaatst worden

Uiteraard zullen wij nieuwe vrijwilligers binnen de arbitragecommissie ondersteunen en op weg helpen.

Voor wie is dit een leuke functie?
 Deze functie is uitermate geschikt voor iemand met niet super veel tijd maar die toch iets voor de club wil betekenen;
 Vereisten: Secuur, coöperatief;
 Met weinig tijd, toch de club ondersteunen!

Reageren? Stuur een mailtje naar [email protected] en dan gaan we samen aan de slag om je op weg te helpen!