Het is super leuk om jonge meiden iets te leren zoals wij dit hebben geleerd

Nieuws afbeelding 12-10-2022

Dat ook jeugdleden een rol als vrijwilliger kunnen hebben, bewijzen Sanne van den Boogert en Naomi van Herk, uit onze MB1. Naomi staat bekend om haar snelheid en harde slagen, waarmee ze menig doelpunt maakt, Sanne vooral van de mooie draaiende bewegingen die menig tegenstander duizelig maken. En behalve 2 keer in de week zelf trainen, op zaterdag een wedstrijd spelen, huiswerk maken en nog vele andere leuke dingen die 15 jarige meiden zoal doen, staan ze op woensdag ook op het veld om de ME2 te trainen.

Sanne werd eind 2014 lid van MHC Krimpen en Naomi volgde nog geen half jaar later. En sindsdien zitten ze bij elkaar in het team en inmiddels zijn ze aan het derde seizoen bezig al trainsters van ME3 of ME2.

"Wij geven elke week training aan de meiden E2. Wij doen dit al 3 jaar en met heel veel plezier. Het is super leuk om jonge meiden iets te leren van hoe wij dit hebben geleerd!” begint Naomi. Eigenlijk hoeft de aandacht van haar niet zo, beide meiden zijn rustig, misschien een beetje bescheiden, maar staan wel iedere woensdag voor een groepje van zo’n negen 8-jarige ‘stuiterballetjes’. Sanne vult aan: "Vroeger toen wij begonnen met hockeyen kregen wij ook training van jeugdtrainers. Wij vonden dat altijd erg leuk en daarom vinden wij het ook leuk om dit nu zelf te kunnen doen.” Maar ook: "Verder doen wij dit, omdat wij het altijd erg gezellig vinden met de meiden en het leuk vinden om hen beter te laten hockeyen.”

Natuurlijk is het wel een extra verplichting, je kunt niet zomaar even niet komen, dan staan de meisjes E2 zonder een trainster op het veld. Maar deze verplichting is ook helemaal niet erg: "Het leuke aan vrijwilliger zijn/training geven is dat wij dit samen mogen doen en de dingen die wij vroeger zelf leerden nu ook kunnen leren aan de meiden. Verder is het ook heel leuk dat wij onze hobby (hockey) als vrijwilligerswerk mogen doen en natuurlijk is de gezelligheid ook heel belangrijk.”, aldus Sanne. En Naomi is het daar helemaal mee eens: "het is elke week weer een feestje met de meisjes.”

Dat beide meiden zelf de inzet van vrijwilligers waarderen blijkt wel uit het feit, dat ze hun eigen trainer altijd netjes bedanken na iedere training. Over het uitoefenen van een taak als vrijwilliger is Naomi dan ook duidelijk: "Als je twijfelt om training te geven zeg ik gewoon doen!”. Juist omdat deze 2 meiden elkaar ook al lang kennen, maakt het voor hen ook tot iets leuks, Sanne vindt het dan ook belangrijk, dat je het vooral met plezier doen, het zelf leuk vindt en het vooral gezellig maakt. En dat is deze twee topmeiden wel toevertrouwd. Het enthousiasme van ME2 over hun trainsters is groot! Wellicht zitten er een paar trainsters van de toekomst in dit team?

Charlotte van de Ree

22-10-2022 @ 20:11:10 |onze dochter charlotte vind het altijd super leuk