Lekker gehockeyd met Heren 1

Nieuws afbeelding 13-5-2016

Zondag 8-5 stond voor MHCKrimpen Heren 1 in het teken van de Jongste Jeugd van hockeyend Krimpen. Ook wij hebben jaren geleden het spelletje geleerd met een klein stickje in de hand, met zijn allen hollend achter het kleine balletje aan. Velen van ons hebben dat zelfs op hetzelfde veld als vandaag de dag gedaan. Omdat wij zo'n 15/20 jaar later nog steeds enorm veel plezier beleven aan het spelletje en we dit graag delen met de kids van nu, is er natuurlijk niets mooiers dan een Jongste Jeugd Clinic.

Met het zonnetje al fel schijnend werd rond 9 uur het veld geprepareerd met verschillende oefeningen en spelletjes, zowel leerzaam als leuk. Met de start van het geheel bleek al snel dat het onderdeel met de waterpistolen het meest in trek was, niet gek ook met een temperatuur schommelend tussen de 20 en 25 graden. Uiteindelijk verschoof de focus lichtelijk van hockey, naar een groot watergevecht waarin eigenlijk niemand veilig was. Na alles wat de jongens en meisjes die dag geleerd hadden, mochten ze dit tijdens een partijtje aan ons laten zien. Door toedoen van enkele razende aanvallen en onder toeziend oog van commentator Bob Wijntje werd Heren 1 compleet van de mat geveegd, zelfs een touw in de goal om de ballen tegen te houden mocht niet baten.

Het vroege opstaan had binnen het team in eerste instantie voor wat protest geleid, maar na het zien van het plezier van de kinderen was dit eigenlijk snel vergeten. Met een kleine pauze tussendoor was het eigenlijk dik 2 uur lang genieten. Velen van ons waren zelfs blij met een bekertje ranja, iets wat eigenlijk zelden meer na de wedstrijd op tafel verschijnt. Met een foto als aandenken kijken we tevreden terug.

Wij van Heren 1 hebben in ieder geval keihard genoten afgelopen weekend en willen graag alle kids bedanken voor een topdag!

Jeroen
MHC Krimpen Heren 1

Hans van Zelm

17-5-2016 @ 12:46:48 |Top Heren 1, dank voor jullie inzet. Onze jongens waren heel enthousiast over de leuke dag.