MC1 Kampioen in de Zaal!

13-2-2012
Verslag van Ben van Unen:

De meiden van C1 zijn na een bloedstollende wedstrijd tegen de meisjes C-2 van Barendrecht zaal kampioen geworden. De hele zaal competitie hebben de meiden van C1 de wedstrijden gedomineerd. Het doelsaldo liegt er niet om 64 doelpunten voor en slechts 8 tegen.

Afgelopen zaterdag was dan D-Day. De eerste wedstrijd tegen Schoonhoven  in de Waterpoort te Barendrecht was een zogenaamde warm draaier. 12-0 stond er na 35 minuten op het scorebord. Daarna werd met veel overgave begonnen aan de wedstrijd tegen Barendrecht. De spanning was om te snijden, en het publiek wat in grote getallen aanwezig was (± 80-90 man!!!). Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd mooie snelle combinaties van beide ploegen, een hoog staande hockey wedstrijd en een absoluut genot om naar te kijken. En ja na 5 minuten was het zover 1-0 Krimpen. Een mooi opgezette aanval en afgemaakt door Mandy Erkelens. Daarna bloedstollende acties voor beide doelen en  na 15 minuten de gelijkmaker van Barendrecht. De wedstrijd werd steeds spannender en harder. Rodney van Druenen (scheidsrechter) had zijn handen vol en moest diverse waarschuwingen uitdelen aan de meiden van Barendrecht. Aan beide zijden werd nog een doelpunt afgekeurd. Na 35 minuten stond er 1-1 op het score bord en werd er luidruchtig gejuicht, door de spelers, coach en het krimpense publiek. De 20 supporters van Krimpen overstemden de 60-70 man van Barendrecht. Grote teleurstelling voor de meiden van Barendrecht! Zij hadden al bloemen en bekers klaar staan.

Op het veld (competitie) treffen beide teams elkaar ook weer en daar gaat het ook om de eerste en tweede plaats. Deze wedstrijd is zaterdag 31 maart in Krimpen.  Het zou leuk zijn als we veel publiek kunnen verwachten.