Belangrijk, BETREED HET VELD NIET MET SNEEUW EN VORST!

29-11-2010
Beste leden MHC Krimpen. Het is nog maar November, maar de vorst en de sneeuw zitten in de lucht. Dit heeft gevolgen voor de trainingen en het spelen van wedstrijden.

Als er Sneeuw op het veld ligt mag het veld absoluut NIET betreden worden. Door het veld te betreden wordt de sneeuw in de toplaag van het veld getrapt. Als het dan gaat vriezen, dan gaat het veld kapot.

Bij een bevroren veld kan er tevens niet gehockeyd worden. de bal rolt niet goed en kan gevaarlijk stuiteren. Daarnaast gaat het snneller en komen ballen harder aan. De kans op uitglijden wordt groter en is pijnlijker omdat het veld hard is. Ook het hockeyen op een bevroren veld is niet goed voor het veld.

Een besneeuwd veld herken je makkelijk, een bevroren veld echter niet. Een bevroren veld is herkenbaar aan een hard veld, een hard veld dat stuitert en niet fijn loopt. Als je er met een stick op slaat een andder geluid creeert.

Alvast hartelijk dank voor de medewerking.

De technische commissie